Sterke groei inschrijvingen nieuwe bedrijfsvoertuigen
De voorbije 10 jaar noteerde de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Transport enkele pieken in de inschrijvingen van nieuwe bedrijfsvoertuigen. Vooral in de categorie bedrijfsvoertuigen tot 3,5t zijn de schommelingen het duidelijkst. Waar in 2007 en 2008 jaarlijks nog meer dan 64.000 inschrijvingen binnenliepen, kenden 2009 en 2010 een daling tot net boven de 51.000. Er kwam een korte heropleving in 2011, maar die werd gevolgd door een status quo in de jaren daarop. In de cijfers van 2015 zien we opnieuw een stijging met net geen 8.000 inschrijvingen meer dan in 2014. Dat brengt ons quasi terug op het niveau van 2011 met precies 61 208 aanvragen.
Er zijn verschillende oorzaken voor deze schommelingen. Een van de gevolgen kennen we ook: pieken in de workload van de fleet manager. Die pieken zijn nochtans makkelijk op te vangen.
Het concept is even eenvoudig als doeltreffend en toch wordt het zelden in overweging genomen tijdens budgetrondes: een tijdelijke ondersteuning of een vlotte doorstart na de afwezigheid van uw fleet manager levert een besparing op.
Administratie
Wat de reden van de overload aan werk of afwezigheid ook is; uitbreiding van het bedrijf, ziekte, vakantie, zwangerschapsverlof, … zelfs een tijdelijke administratieve leegte kan er voor zorgen dat u ongemerkt een probleem met niet geringe financiële consequenties opbouwt. De hulp inroepen van iemand die alvast de basis dekt kan zoiets voorkomen. Fleetexpert heeft de medewerkers klaar staan die aan ‘eerste hulp bij administratieve nood’ kunnen voldoen.
Bij terugkomst van uw fleet manager hoeft die alvast niet te beginnen met het blussen van brandjes en het ad hoc beantwoorden van tientallen e-mails met kleine zorgen. Bespaar uzelf en uw fleet manager die stress en roep de professionele hulp van Fleetexpert in. Het zal u zonder twijfel een besparing opleveren.